303 Squadron Team w Forest Edge
Niedzielny poranek 5 Listopada przywitał 303 Squadron Team niewielkim przymrozkiem podczas startu naszych kierowców Maksymiliana „Mad Maxa” Solarskiego oraz Macieja Hamery, który już po raz drugi startował w Forest Edge nieopodal Andover.
Zawody rozgrywane na obiekcie Forest Edge Karting Club, należą do ścisłej czołówki kartingowej na terenie UK. Do ostatniego 9 starcia najlepszych kartingowców na Forest Edge zdecydowało się aż 188 zawodników, którzy rywalizowali o tytuły mistrzowskie aż w 8 klasach.
Młodszy zawodnik z naszej dwójki Maksymilian „MadMax” Solarski stanął na starcie wśród najlepszej 30tki kierowców w klasie Honda Cadet w tym aż 7-u nowicjuszy ( kierowcy, którzy po zdaniu licencji MSA muszą ukończyć 5 wyścigów startując z końca stawki). Dla MadMax-a był to dopiero pierwszy wyścig w tak doborowej stawce, a już podczas Heat1 startując z ostatniej 30 pozycji dojechał na 17 miejscu i jako 3 nowicjusz.
W Heat2 zapachniało sensacją, gdy na 3 okrążenia do końca MadMax zajmował świetna 11 pozycję po starcie z 26 miejsca, jednak doświadczenie, którego jeszcze brakuje naszemu kierowcy szybko dało swe znaki. Tracąc w końcówce 2 miejsca dojechał na bardzo dobrym 13 miejscu w Cadetach i pierwszym jako nowicjusz!
Ostatni Heat3 nie do końca poszedł po naszej myśli. Startując z odległej 26 pozycji udało się wspiąć tylko o 8 miejsc wyżej zajmując 2 miejsce w nowicjuszach i 18 w Cadetach.
Tak dobre wyniki pozwoliły na walkę w finale o najlepszego z nowicjuszy, którą Maksymilian „Mad Max” Solarski WYGRAŁ! Dokonał tego w swoim debiucie na nowym torze oraz bardziej wymagających zawodach w jakich miał do tej pory okazję startować.
Kolejnym zawodnikiem naszego Teamu był Maciej Hamera, który tak relacjonuje swój start.
Runda 9 w Forest była dla nas zaledwie drugim wyścigiem MSA, dlatego głownie chodziło o naukę i zbieranie doświadczenia. Klasa MiniMax nie była zbyt zatłoczona tym razem, z jedynie 15 kierowcami.
Po pierwszych dwóch Heat’ach mieliśmy dobre tempo i duże nadzieje przed ostatnim 3 Heat’em. Tor był suchy a temperatura bardzo niska, dlatego zdecydowaliśmy się przetestować inne ustawienia gaźnika w ostatnim Heat’cie. Start był bardzo udany, dając nam kilka pozycji w gore na Haynes Loop(nazwa zakrętu). Wtedy zrobił się zamęt na początku stawki i zostaliśmy wypchnięci z toru przez innego kierowce, który uderzył nas w tylna oponę powodując utratę ciśnienia. To oznaczało dla nas koniec w Heat 3.
Finalny wyścig rozpoczęliśmy z ostatniej 15-tej pozycji z ustawieniami gaźnika, których nie mogliśmy przetestować wcześniej. Borykając się z nowymi ustawieniami, które potwierdziły ze decyzja o zmianie była błędna, Maciek ukończył finał na 13-tej pozycji. Ogólnie bardzo udany dzień dla nas z mnóstwem nowych doświadczeń na następny sezon.
- 12-13Listopad w Lyyd nieopodal Dover gdzie Maksymilain ”MadMax” Solarski bedzie walczył o pierwsze zwycięstwo w 2 rundzie Lydd IKR Winter Championships gdzie aktualnie zajmuje 3 pozycje w mistrzostwach. www.claypigeonikr.co.uk/Results-Summer-2016.aspx
- Tydzień później 19 listopada nasz Team wystawi dwóch kierowców Clolina Ważnego i Maksymiliana ”MadMax-a” Solarskiego który będzie walczył o swój pierwszy tytuł II Vice Mistrza !!! w klasie Honda CADET. www.peedhive.mylaps.com/Championships/55776
Nasze starty są możliwe dzięki wsparciu naszych partnerów:
Anonse, Moje Southampton, TopMejt, MagazynPL, BWGarage, SpeedyDriverLtd, AutoTechPlus, BWService, Gadget, PolishProduktLTD, FoodStop Polish Delicatesen, DanTech, oraz Polskie Biuro.