Pomoc w sprawach konsularnych przez telefon.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych uruchomiło Centrum Informacji Konsularnej oraz Zintegrowany Telefon Dyżurny. Zadaniem Centrum jest udzielanie odpowiedzi na pytania z zakresu spraw konsularnych (przede wszystkim paszportowych).
Po wybraniu lokalnego numeru telefonu zostaniemy przekierowani do konsultanta w MSZ (nie ponosząc dodatkowych kosztów wynikających z przekierowania połączenia do Polski – koszt rozmowy lokalnej).
Centrum nie udziela informacji w sprawach wizowych.
W przypadkach, które wykraczają poza kompetencje konsultantów Centrum, ponieważ wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędem konsularnym lub też decyzji właściwego konsula, pracownicy Centrum będą starali się doradzić jak postępować w tej sprawie.
Centrum Informacji Konsularnej będzie funkcjonować w następujących godzinach czasu miejscowego – od godziny 8.00-16.00 od poniedziałku do piątku. CIK będzie udzielał informacji także w te dni wolne od pracy na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii, które są jednocześnie zwykłymi dniami pracy w Polsce (np. bank holiday).
Numer telefonu Centrum Informacji Konsularnej w:
• Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej: +442030789618
• Irlandii: +35315666306
Z kolei Zintegrowany Telefon Dyżurny ma ułatwić kontakt z konsulem dyżurnym w szczególnych i nagłych przypadkach losowych poza godzinami pracy urzędów. Będzie on funkcjonował poza godzinami pracy urzędów t.j. w godz. 16:00 – 08:00 czasu miejscowego (w godz. 17:00 – 9:00 czasu warszawskiego), a także w soboty, niedziele oraz polskie i brytyjskie dni wolne od pracy.
Numer Zintegrowanego Telefonu Dyżurnego w:
• Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej: +442030789621
• Irlandii: +35315666307
Pomoc w sprawach konsularnych przez telefon