Zieloni kierowcy w Southampton mogą zostać nagrodzeni zniżkami za abonamenty parkingowe i to nawet o 900 funtów! Jednak jest jeden „haczyk”.
Rada miejska prowadzi rozmowy związane ze zmianą opłat za wydzielone miejsca parkingowe, które prowadziłyby to do obniżki cen dla ekologicznych kierowców. Działania z tym związane ogłosił przewodniczący rady miejskiej, Cllr Christopher Hammond. Wszelkie konsultacje dotyczące projektu zmian cenowych za miejsca parkingowe zostaną zakończone pod koniec tego miesiąca, kiedy to rada przeanalizuje wyniki i podejmie decyzję o wdrążeniu realizacji planu w życie.
Cllr Christopher Hammond powiedział, że przedstawiciele miasta są zdecydowanie zaangażowani w poprawę stanu powietrza w Southampton, które ma bezpośredni wpływ na samopoczucie mieszkańców. „Wszyscy przyczyniamy się do powstawania tego problemu i zmiana sposobu postępowania jest potrzebna, by można było znaleźć rozwiązanie (…) Staramy się wspierać tych, którzy okazują zaangażowanie w ochronę środowiska oferując 90% zniżkę na okresowe bilety parkingowe dla kierowców pojazdów elektrycznych, jak podkreśla ta gwarancja”.
Rada Miasta rozpoczęła prace nad rozwiązaniem problemu toksycznego powietrza w Southampton po tym, jak okazało się, że jest ono jednym z najbardziej zanieczyszczonych miast w Wielkiej Brytanii. Zanieczyszczenie to jest odpowiedzialne za ponad 100 zgonów w Southampton każdego roku. Szacuje się, że kosztuje to lokalne NHS (National Health Service) ponad 50 millionów funtów rocznie.
Biorąc pod uwagę propozycje rady, kierowcy samochodów elektrycznych zapłaciliby za roczny pobyt w strefie A 100 funtów, czyli dziesięciokrotnie mniej niż kierowcy pozostałych aut. Koszty mogą zostać obniżone nawet o kolejne 50 funtów dla „zielonych kierowców”, którzy wynajmowaliby samochód od rady lub zarejestrowanego stowarzyszenia mieszkaniowego. Roczny okresowy bilet wieczorny kosztowałby 10 funtów, w porównaniu do standardowego biletu, który kosztuje 100 funtów. Podobnie sprawa wygląda przy rocznym okresowym bilecie wieczorno-weekendowym, którego koszt wynosiłby dziesięciokrotnie mniej w porównaniu do obecnej ceny 400 funtów.
Rosie Pearce z Southampton Green Party uznała, że działania rady mające na celu zachęcenie mieszkańców do poruszania się pojazdami elektrycznymi są bardzo dobrym pomysłem, który sama popiera. Jednak podkreśla, że dla zmiana samochodów może być dość sporym wydatkiem, a nagroda w postaci zniżek za miejsca parkingowe nie będzie dostępna dla większości osób zamieszkałych w Southampton. Pomimo to, rada powinna prowadzić swoje działania, mając na uwadze głównie stan powietrza w mieście.
Poniżej przedstawiamy drogi, które zostaną objęte ustawą:
- Albert Road South
- Andersons Road
- Anglesea Terrace
- Bernard Street (east of junction with Queen’s Way)
- Briton Street
- Brunswick Square
- Bugle Street
- Canute Road
- Castle Square
- Castle Way and Castle Way Service Road (at the rear of 25-35 Castle Way)
- Chantry Road
- Chapel Road (east of railway crossing)
- Charles Street
- College Street
- Duke Street
- Endle Street
- Elm Terrace
- French Street
- High Street (south of junction with Bernard Street)
- Lower Canal Walk
- Marsh Lane
- Orchard Place (north of junction with Queen’s Terrace)
- Paget Street
- Queen’s Way (south of junction with Bernard Street and Queen’s Way Service Road)
- Richmond Street
- Royal Crescent
- Terminus Terrace Service Road (between Marsh Lane and Bernard Street)
- Threefield Lane
- Upper Bugle Street